Astfel, compania va distribui, către populație, odată cu trimiterile poștale și drepturile sociale, materiale de informare privind prevenirea infecției. Campania se va desfășura, pentru început, în județele Brașov și Bacău și este dedicată copiilor, părinților și persoanelor care au în grijă copii.
În contextul situației cauzate de virusul COVID-19, UNICEF în România dezvoltă o serie de materiale de comunicare dedicate copiilor, părinților, tutorilor și profesioniștilor care lucrează pentru copii. Scopul este acela de a-i ajuta să se protejeze mai bine pe ei înșiși și pe cei dragi, pentru a preveni răspândirea virusului. Totodată, aceștia vin cu recomandări pentru părinți cu privire la modul de a discuta situația actuală cu copiii lor, dar și cu idei pentru copii cu privire la modul de petrecere a acestei vacanțe neprevăzute.
Pentru a se asigura că mesajele de prevenție vor ajunge și la cei mai vulnerabili copii, părinți, bunici și la alte persoane care au în grijă copii, UNICEF a solicitat sprijinul Companiei Naționale Poșta Română pentru distribuirea gratuită a materialelor dezvoltate, în primă fază, ca test, în județele Bacău și Brașov. Astfel, prin intermediul factorilor și agenților poștali, compania va distribui către populație, la începutul lunii mai, materialele de informare puse la dispoziție de reprezentanții organizației. Concret, factorii poștali vor distribui, la începutul lunii mai, un total de 540.000 de flyere în fiecare județ, iar fiecare beneficiar va primi, odată cu trimiterile poștale sau cu drepturile sociale (pensii, alocații, șomaj etc.) câte un exemplar din cele trei materiale diferite.
„Poșta Română se implică, cu titlu gratuit, în această campanie de informare. Compania are logistica și resursele umane necesare pentru distribuirea către populație a mesajelor de informare dezvoltate de UNICEF. Participând la această acțiune umanitară suntem <parte din viața oamenilor>, așa cum spune și sloganul companiei”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poștei Române.
„Ne bucurăm că pornim acest parteneriat pentru că astfel mesajele noastre vor putea ajunge mai ales la categoriile cele mai vulnerabile, care nu au acces la internet și la dispozitive mobile de comunicare. Poșta Română este o companie cu acoperire națională, al cărei sprijin și implicare contează mult în aceste momente”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.