„No Time To Die” - un fel de „Brexit” pentru franciza James Bond

În anul în care Ian Fleming publica „Casino Royale”, primul roman cu James Bond, Marea Britanie era încă un imperiu.

De fapt, chiar și în 1962, când apărea primul film Bond, „Dr. No”, britanicii încă mai aveau colonii prin diverse părți ale lumii. În 2015, când apărea „Spectre”, Regatul Unit făcea încă parte din UE, dintr-o Europa unită.

Acum, când apare cel de-al 25-lea film James Bond, „No Time To Die”, Marea Britanie post-Brexit este singură, un pic cam izolată, divizată și cu destul de multe probleme. Tot acest intro are mai mult sens când te gândești că toate realitățile geopolitice s-au reflectat de-a lungul timpului și în filmele James Bond, devenite un brand de țară puternic pentru UK. Dacă ți se pare că nu e chiar așa, află că Forbes ne spune că filmele Bond au avut încasări de peste 7 miliarde de dolari, fiind a treia cea mai profitabilă franciză din toate timpurile, după Marvel și Star Wars. De asemenea, brandul Bond a fost numit printre motivele pentru care Marea Britanie a ocupat locul 1 în Indicele Puterilor Soft din 2018 (devansând Franța), alături de Shakespeare, Premier League, Familia Regală, BBC și popularitatea limbii engleze. Se estimează și că 1 din 5 oameni de pe Pământ au văzut un film Bond.

Continuarea AICI