Muzică făcută de roboți. Creativitatea artificială face primul pas în România

Inteligența artificială este în continuă dezvoltare, iar primii pași se văd și în țara noastră. Una din cele mai avansate tehnologii, bazată pe inteligență artificială, este acum în România.

ACFC este compania japonezului Yuki Saaki care propune soluții creative bazate pe inteligență artificială. Ea a fost creată special pentru domeniile creative și pentru a furniza soluții eficiente, rapide și creative.

Algoritmii pe bază de inteligență artificială aplicată ușurează procesele de muncă, funcționează autonom și depășesc limitările umane. Ce vor face oamenii într-o lume în care și roboții creeaza? Vom descoperi cu toții.

Ambiția companiei ACFC este de a demonta mitul conform căruia creativitatea este o trăsătură exclusiv umană și de a demonstra beneficiile nelimitate ale tehnologiei și ale creativității bazate pe computere super performante și tehnologie deep learning.

ACFC propune clienților săi soluții sustenabile de digitalizare, bazate pe ultima generație de tehnologii AI.

“Umanitatea are atat de multe defecte. Robotii au zero defecte. Genialitatea nu se mai aplica doar oamenilor. Creativii nostri roboti lucreaza 24/7, accepta feedback si propun cele mai rapide si mai inovatoare solutii creative. De la industria muzicala la marketing, film sau design… creativitatea artificiala este raspunsul. Trebuie sa acceptam ca acesta este viitorul creativitatii.” Yuki Saaki, CEO ACFC.

Artificial Creativity. Future Company este o agentie de creativitate artificială, pe bază de deep learning, ce utilizează o puternică rețea neuronală pe mii de servere în cloud. Serviciile oferite de ACFC includ dezvoltarea de campanii de comunicare, scenarii de film, albume de muzică și proiecte de design pentru orice companii din aceste domenii. Artificial Creativity. Future Company, compania care promite creativitate în toate domeniile bazată pe inteligența artificială, a început să recruteze pe piața din România.

Chiar dacă roboții sunt angajații de bază ACFC, agenția are nevoie, totuși, și de oameni. În primele anunțuri de angajare, ACFC caută personal adminstrativ și traineri creativi de ai.

Roboții nu îi vor lăsa pe toți fără joburi, explică Yuki Saaki, CEO și fondatorul companiei, într-un interviu. Tocmai de aceea, compania a pornit primele angajări în România.

"Noi nu vrem să-i lăsăm pe toți creativii fără joburi, ci doar le oferim o alternativă de viitor. Am lansat un program de recalificare prin care încurajăm persoanele creative din toate domeniile să ni se alăture, să colaboreze cu noi pentru a contribui la perfecționarea algoritmilor și adaptarea lor la specificul local", adaugă CEO-ul Artificial Creativity. Future Company.

Yuki Saaki a fondat ACFC după ce a lucrat mai mulți ani în publicitate, într-o rețea multinațională din Japonia, și a putut observa îndeaproape care sunt limitele și slăbiciunile creativității umane. De la blocaje și lipsă de inspirație în fața deadline-urilor, până la orgolii, încăpățânare și reticență în fața feedbackurilor, specifice oricărui creator (uman). "Oricât de dureros ar fi adevărul pentru mulți oameni, creativitatea artificială generată de computere ultraperformante, pe baza de deep learning, va aduce o eficientizare incredibilă a proceselor de lucru, a timpului, și rezultate extrem de performante cu resurse mult mai puține", spune Yuki în interviu.

Epoca nostalgiei în publicitate – și, de altfel, în toate domeniile creative – s-a încheiat, crede fondatorul ACFC, și e timpul să trecem la nivelul următor.

"În publicitate mai există oameni ca Hergarty sau, local, câțiva nostalgici precum Șerban Alexandrescu sau Valentin Suciu, tot mai puțini, sau agenții precum Publicis, Leo sau McCann, care încă cred în creativitate așa cum era ea acum niște zeci de ani", spune Yuki Saaki.

Cine vor fi primii creativi români care vor învăța roboții lui Yuki Saaki insighuri despre sufletul autohton și, mai ales, CE îi vor învăța, de abia așteptăm să aflăm. Sperăm să revenim curând cu amănunte despre primele creații ale inteligenței artificiale în România.

Daca ai ajuns pana aici cu articolul, sigur ai multe intrebari. Pare, totusi, o stire din viitorul apropiat.

E posibil? Chiar am ajuns in acest punct al evolutiei umane si artificiale? DA si NU.

DA, inteligența artificială face lucruri uimitoare în 2022, iar explozia noilor tehnologii au deschis teritorii noi de experiment pentru industriile creative.

NU, Yuki Saaki si compania lui nu exista. Inca :)

Si nici genul acela de inteligenta artificiala capabila sa creeze in locul oamenilor.

Hai sa o luam de la inceput

ACFC agency, compania care promitea viitorul creativității prin AI, a tulburat apele in industria creativa. A dat nastere la o serie de discutii interesante intre creativi, a distrat oamenii, poate i-a si speriat putin, a dat motive de ironie, a intrigat și a stârtnit curiozitatea.

Dar ea nu exista inca, decat ca tema de gandire. Ca scenariu propus de prietenii de la IQads, care au vrut sa miste putin industria creativa.

ACFC nu este o companie, ci o campanie IQads.

Algoritmii lui Yuki Saaki sunt, momentan, doar un exercitiu de imaginatie lansat de IQads pentru a sarbatori creativitatea in aceasta lume noua a tehnologiei.

Care sunt limitele creativitatii umane? Dar ale tehnologiei? Poate AI să învețe să creeze în locul oamenilor? Care sunt pericolele? Care sunt beneficiile?

Poate e un moment bun sa raspundem la aceste intrebari inainte ca agentia lui Yuki Saaki si creativitatea artificiala sa devina realitate.