Les Films de Cannes a Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureştenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje şi mai mult de 65 de proiecţii ale unor autoare şi autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului. Cele mai mari premii de la Cannes, dar şi de la Berlin şi Veneţia, premiere, proiecţii în exclusivitate, filme care au cucerit specialiştii, criticii şi publicul, cele mai anticipate filme româneşti, scurtmetraje, filme din peste 15 ţări diferite, care ne fac să vedem lumea cu alţi ochi. Biletele au fost puse în vânzare în reţeaua Eventbook și programul Les Films de Cannes a Bucarest poate fi consultat pe filmedefestival.ro. Filmele se pot vedea la cinematografele Elvire Popesco, Cinema Muzeul Ţăranului, cinemateca Eforie şi Union, de vineri, 20 octombrie până duminică 29 octombrie. Preţul biletelor este de 20 lei/proiecţie.
The Zone of Interest - Grand Prix la Cannes 2023 După o pauză de un deceniu, regizorul britanic Jonathan Glazer a făcut din nou furori la Festivalul de Film de la Cannes, unde a captivat criticii şi publicul deopotrivă: The Zone of Interest a luat Marele Premiu al Juriului dar şi Premiul Internaţional al Criticii FIPRESCI. "Zona de interes" este felul în care naziştii vorbeau codat despre Auschwitz. Este şi titlul unui roman de Martin Amis, apărut în 2015, pe care Jonathan Glazer l-a adaptat pentru acest film. Comandantul Rudolf Hoss (Christian Friedel) şi soţia sa Hedwig (Sandra Huller) încearcă să-şi construiască o viaţă de vis pentru familia lor într-o casă cu grădină, lipită de tabăra de la Auschwitz.
Four Daughters (Les Filles d'Olfa) - Cel mai bun documentar la Cannes 2023 Olfa este o femeie din Tunis, mamă a patru fiice. Pe cele două mai mari le pierde pentru totdeauna. În 2016, devine celebră după ce critică guvernul tunisian pentru că nu a făcut nimic pentru a-i opri fetele să se alăture ISIS. În viaţa privată, îşi caută propria vină. Regizoarea a fost fascinată de povestea Olfei şi a început să filmeze în 2016, ceea ce în timp a devenit un laborator terapeutic în care amintirile sunt recapturate prin reenactement. Regizoarea Kaouther Ben Hania a invitat actriţe profesioniste să intre în rolul fiicelor pierdute şi a creat o experienţă cinematografică unică, un documentar hibrid de o mare forţă. Ideea de a folosi actriţe pentru a-i juca fiicele a ajutat-o pe regizoare să o confrunte pe Olfa cu realitatea şi să o ajute să nu mai joace la rândul ei un rol. A reieşit o călătorie intimă despre speranţă, rebeliune, violenţă, traume transgeneraţionale, feminitate, familie şi iubire, care va pune la îndoială însăşi fundamentele societăţilor noastre.
Continuarea AICI