Invazie de filme româneşti în noiembrie

Lansarea în octombrie a şase filme româneşti în cinematografe, care au surprins prin varietatea lor tematică şi stilistică, de la produse de pur entertainment, din categoria Băieţilor deştepţi, la filme de autor, de calibrul propunerii României la Oscar, Nu aştepta prea mult sfârşitul lumii, s-a dovedit a fi doar preambulul unei veritabile invazii, din moment ce aproape jumătate din premierele programate luna aceasta sunt ale unor producţii autohtone.

Aspect îmbucurător pe de-o parte şi provocator pe de alta, întrucât declanşează o inerentă competiţie pentru câştigarea interesului unui public neobişnuit ca două filme româneşti (în medie) pe weekend să se insinueze în oferta sa de going out, dominată de blockbustere irezistibile, precum The Marvels şi Jocurile foamei, ori de pelicule cu un mega-palmares festivalier, ca Jeanne du Barry sau Anatomy of a Fall. Să le trecem deci, pe scurt, în revistă.

Construit exclusiv din imagini de arhivă, filmul Între revoluţii (r: Vlad Petri) urmăreşte povestea fictivă, dar inspirată din dosare de la Securitate, a două colege la Medicină, Maria şi Zahra, separate de revoluţii, care îşi unesc destinele prin intermediul scrisorilor pe care şi le trimit.

Dacă Între revoluţii e o docu-ficţiune, De ce scriu ăştia pe pereţi?, al lui Alin Boeru, este un documentar în sensul propriu, clădit pe analiza unei contraculturi, despre descoperirea de sine a unui corporatist care încearcă să înţeleagă fenomenul graffitti din România.

Continuarea AICI