3 pași pentru cupluri care funcționează ca o echipă de succes

Vrei să se oprească certurile din cauza lipsei de comunicare? Descoperă cum să deveniți nu doar un cuplu, ci și colegi perfecți de echipă.

Certurile cauzate de lipsa de comunicare pot fi evitate prin aplicarea principiilor managementului de succes și colaborarea eficientă în cuplu. Organizarea eficientă a activităților zilnice, prin discuții deschise și comunicare empatică, poate transforma cuplul într-o echipă de succes. Pentru a îmbunătăți organizarea familială, se recomandă folosirea celor patru pași: observație, sentiment, nevoie, cerere.

Principiile managementului de succes ne sunt de folos și în viața personală.

M-am supărat pe partenerul meu că nu vorbește cu mine și nu ne organizăm. Profesional, e manager, deci are aceste abilități, are rezultate, e plăcut și stimat de echipa lui. Cu mine, însă, acasă, nu comunică destul, nu-mi spune clar ce are de gând, când și pe unde merge. Am putea găsi atâtea sinergii! Eu am o nevoie profundă de eficiență și faptul că nu ne organizăm înainte de a face un lucru mă împiedică să o ating. Tu în care dintre situații te regăsești?

● Merge la magazin fără să-mi spună și trebuie să merg și eu, încă o dată, să iau ce îmi trebuie să fac mâncare sau pentru copii.

● Își schimbă programul de lucru fără să se consulte cu mine și eu am chemat-o pe prietena mea să stea cu copilul, când el de fapt va fi acasă.

● Zice că mai are 5 minute și, de fapt, mai durează cel puțin jumătate de oră până termină o activitate.

Tare de tot mă frustrez când se întâmplă asta, pentru că îmi doresc să fac foarte multe lucruri și nu reușesc decât dacă mă organizez eficient.

Rolurile mele nu sunt deloc puține

Sunt mamă a doi copii, Luna (9 luni) și Vlad (16 ani). 

Sunt mamă de Ari, un câine de talie medie care ne suportă de 8 ani.

Sunt parteneră de viață pentru omul meu.

Sunt fiică și soră.

Sunt consultant de business pentru companii care vor să îmbunătățească experiența angajaților părinți.

Sunt prietenă și parteneră de echipă, mă antrenez de două ori pe săptămână la volei.

Sunt femeie (merg la unghii și la coafor, la cafea sau vin cu prietenele).

Cum arată ziua mea?

Mă trezesc la 6:00 că se trezește Luna. Beau cafea, o alăptez, apoi mănâncă niște banană și mă joc cu ea până pe la 7:30 când, de cele mai multe ori, reușesc să o pun la somn. 

În timp ce doarme, până pe la 9:00, mă apuc să lucrez pentru proiectul de consultanță, fie oferte pentru clienți, articole pe blog, stabilit de întâlniri sau cursuri ca să învăț cum să fiu mai eficientă în activitatea mea.

Pe la 9:00 se trezește și mâncăm amândouă, eu mai strâng prin casă, dau cu aspiratorul (lui Ari îi cade mult păr în perioada asta). Avem și aspirator robot, dar pornește mai târziu. Pe la 11:00, ieșim cu Ari afară până la 12:00, când Luna mai adoarme vreo 45 de minute. În timpul acesta mai lucrez sau pregătesc ceva de mâncare.

După prânz, ea se mai joacă și eu mai lucrez un pic. Pe la 3:00 o pun în pat pentru somnul de după-amiază, ne mai jucăm un pic, după care doarme 2 ore, timp în care eu, de cele mai multe ori, lucrez.

Pe la 17:30 vine partenerul acasă, pun masa și facem ceva împreună sau merg la sport. Seara la 20:00 ies iar cu câinele și la 20:30 sunt în pat să o pun pe Luna la culcare, răsfățat și alăptat.

Managementul unei zile foarte pline

Cum aș putea să le fac pe toate fără eficiență? Nu pot. 

Așa că îmi activez super-puterea de CEO cu experiență de management și îmi invit partenerul de viață la ședință. Iată cum poți face asta fără ca el să devină suspicios și reticent.

1. Alege un loc prietenos pentru amândoi (la terasă la un vin și ceva de mâncare) Știai că mâncatul este asociat cu sentimente pozitive și tot ceea ce discuți în timpul și după masă, la fel?

2. Anunță dinainte că vrei să discuți depre organizarea familiei (totul ca la pregătirea unei ședințe)

3. După ce încep cu ceva pozitiv, cum ar fi „apreciez că ești dispus să ne organizăm mai eficient”, comunic empatic în patru pași.

a. Observație: Când văd că nu vorbești cu mine înainte să mergi la magazin (aleg o situație, oricare ar fi ea)

b. Sentiment: Sunt frustrată

c. Nevoie: Am nevoie de eficiență pentru a putea face tot ceea ce îmi propun

d. Cerere: Poți, te rog, să îmi spui când te duci la cumpărături ca să iei tot ce e nevoie pentru noi și pentru casă și să nu mai aloc și eu timp pentru asta?

E foarte important să incluzi cererea. Dacă nu o faci, se va simți vinovat și data viitoare tot nu va ști ce e de făcut sau ce ți-ai dori tu să facă. Faptul că vorbești despre tine și nevoile tale creează șanse bune ca mesajul să ajungă la el.

Ține minte: „Comunicarea este cheia relațiilor sănătoase și eficiente, atât în familie, cât și la birou". Prin aplicarea tehnicii simple a celor patru pași - observație, sentiment, nevoie, cerere - îți poți exprima clar așteptările și poți construi împreună cu cei din jurul tău echipe de succes, atât în familie cât și la birou. 

Foto: Freepik