Goran Bregović, concertul la care pur și simplu nu se poate sta jos

Goran Bregović a concertat seara trecută la Sala Palatului din București, unde a dovedit încă o dată că muzica balcanică e în sângele românilor iubitori de ritmuri energice și de bună dispoziție.

Cunoscutul Goran Bregović rămâne un cap de afiș în sezonul evenimentelor de toamnă. Concertul său de seara trecută, de la Sala Palatului, este unul dintre evenimentele pe care mulți oameni l-au așteptat cu nerăbdare. Timp de două ore, îndrăgitul artist a energizat publicul cu ritmuri balcanice și a dovedit, din nou, că e într-adevăr greu să rămâi pe scaun la concertele lui.

Seara a debutat punctual cu Mihai Mărgineanu, care a încălzit publicul pentru concertul lui Goran Bregović. Românul a urcat pe scenă alături de trupa sa și a cântat piesele care l-au consacrat, alături de un public entuziast care, evident, știa majoritatea versurilor unor piese precum „M-am dus să tai un copac”, „Mă iubește femeile” sau „Dragostea rurală”. Timp de o oră, Mărgineanu a debordat de energie, bună dispoziție și umor, lucruri pe care a reușit să le transmită și celor din sală.

Una dintre marile surprizele ale acestei deschideri asigurată de Mihai Mărgineanu a fost prezența lui Marius Mihalache, unul dintre cei mai buni țambaliști de la noi. Acesta s-a integrat minunat în trupă, însă a oferit un moment cu adevărat remarcabil atunci când a interpretat „Rapsodia Română” a lui George Enescu, reorchestrată pentru țambal. Per total, Mihai Mărgineanu a îmbinat cu succes într-o singură oră de concert hituri celebre cu momente de strălucire pentru fiecare om pe care l-a adus pe scenă. Astfel, rând pe rând, vioara, chitara clasică, chitara electrică, basul, percuția și tobele au avut propriul moment de atenție.

Concertul Goran Bregović a început cu sunetele instrumentelor celor din Wedding and Funeral Band, cei care l-au acompaniat pe scenă, intrând rând pe rând în spațiul Salii Palatului, chiar printre spectatori. Pe acordurile lor a urcat pe scenă și Goran, în consacratul său costum alb. El le-a mărturisit celor din sală, chiar de la începutul serii, că nu vorbește încă română, dar că va lăsa muzica să vorbească pentru el. Și nu a mințit. Timp de două ore a reușit să aducă pe scenă un maraton de muzică balcanică pe care românii s-au simțit liberi să cânte, să bată din palme și să danseze.

Concertul lui Goran Bregović nu e doar un maraton de energie și bună dispoziție. Performanța face o trecere în revistă a istoriei și culturilor. Pe lângă hiturile compuse de acesta, artistul aduce în repertoriul său piese moștenite din folclorul balcanilor și din perioadele celor două războaie mondiale până la cele moderne. De altfel, chiar ultimul său album, „Three Letters From Sarajevo”, e un disc închinat celor trei mari influențe culturale și muzicale cu care Bregović a crescut: creștină, evreiască și musulmană. Așadar, nu este de mirare că aceste influențe s-au simțit puternic și în concertul său de seara trecută.

Seara s-a încheiat în stil mare cu două piese fără de care, probabil, românii nu l-ar fi lăsat pe artist să părăsească scena. După rânduri de aplauze și ovații, Goran a interpretat celebrele piese „Bella Ciao” și „Kalashnikov”, alături de muzicienii din Wedding and Funeral Band și de publicul care a cântat și dansat alături de ei. Abia după aceste două momente s-a putut simți în atmosfera Sălii Palatului că seara e cu adevărat completă.