Cartea lunii: „Măsoară ce contează”, John Doerr

Bookster este platforma virtuală care aduce cărțile mai aproape de oameni și ne oferă acces la titluri de top.

Deși mă aflam de ceva timp în lumea vânzărilor, în fiecare dimineață, după ce ajungeam la birou și îmi citeam TO DO-ul pentru ziua respectivă, mă cuprindea agitația. Mă temeam că nu mă îndrept în direcția bună și că peste câteva săptămâni o să realizez că trebuie să o iau de la capăt.  

Citind „Măsoară ce contează” de John Doerr, am realizat că modul în care îmi organizez munca trebuie îmbunătățit. De aici am învățat mai multe despre sistemul OKR (Objectives and Key Results), adică obiective și rezultate cheie.  

John Doerr a fost unul dintre cei mai de succes oameni de vânzări din Intel, iar activitatea lui era definită de acest sistem de organizare. În 1975, când s-a angajat la Intel, l-a întâlnit pe părintele OKR, Andy Grove. Andy, co-fondatorul Intel, compara obiectivele cu direcția în care mergi, iar rezultatele cheie cu bornele kilometrice.  

Obiectivul este concret, acționabil, iar rezultatele cheie sunt pașii specifici și măsurabili care te vor duce către atingerea obiectivului. Doerr ne recomandă să facem vizibilă această planificare, pentru un plus de responsabilitate. Dacă te-ai plimba prin biroul nostru, ai putea identifica ușor obiectivul și progresul fiecăruia dintre colegii mei.  

Pe lângă activitățile mele lunare, am învățat din această carte și cum pot avea o comunicare mai bună cu membrii echipei din care fac parte. În „Măsoară ce contează”, Doerr ne vorbește despre timpul pe care îl petrec managerii cu revizuirea anuală a fiecărui membru al echipei sale. În medie, pentru o singură persoană este nevoie de 7 ore, iar cei care conduc o echipă de peste 20 de persoane, ajung să-și petreacă o lună întreagă cu acest proces. Din fericire însă, au apărut schimbări în acest domeniu. Companiile din Fortune 500 au început deja să folosească sistemul CFR (Conversations, Feedback and Recognition), varianta OKR-ul pentru lumea HR-ului.  

Scopul lui este a avea o conversație permanentă în care ambele părți primesc feedback și recunoaștere. Spre deosebire de varianta tradițională, care răspundea doar la întrebarea dacă angajatul și-a atins sau nu țelul pe anul acela, liderii pot avea discuții punctuale cu cei pe care îi coordonează. Așa pot răspunde la întrebări precum:  

Este obiectivul ales realistic? 

Impactul este suficient de mare comparativ cu efortul necesar? 

Reprezintă ceva motivant pentru echipă? 

M-a bucurat să observ că și în opinia autorului, organizațiile care își tratează angajații ca parteneri și nu subordonați tind să aibă mai mult succes. Dacă și tu ai momente în care te simți depășit de obiective, te încurajez să testezi sfaturile lui Doerr.  

Bookster este prima platformă care aduce cărțile mai aproape de oameni și îi inspiră să se dezvolte personal și profesional prin lectură. Din 2013 și până astăzi, Bookster a devenit cel mai iubit beneficiu în peste 1.000 de companii din România cu un scor de +95 puncte pentru indicatorul Net Promoter Score, care arată în ce măsură utilizatorii unui serviciu sunt și promotorii lui. Astfel, în fiecare săptămână, aproape 12.000 de cărți ajung pe birourile angajaților din România. Zi de zi rafturile platformei sunt îmbogățite cu diverse titluri noi, articole, discursuri și interviuri din domenii variate pentru a acoperi cât mai mult din interesele cititorilor. În cadrul unei comunități faine și de încredere, cei peste 90.000 de abonați ai Bookster au acces la cărți de top din lume și se bucură de recomandări personalizate, promptitudine și accesibilitate.