Pozitionata imediat dupa succesul international Avatar in primul weekend de lansare (weekend-ul 20-22 ianuarie), comedia romaneasca a primit un val de reactii pozitive din partea publicului si a specialistilor din industria de film, iar campania de promovare a lansat astfel o noua reteta de propulsare a produselor made in Romania.
Filmul este regizat de Bogdan Theodor Olteanu, dupa un scenariu scris de regizor impreuna cu Adrian Nicoale si surprinde intamplarile prin care trec taximetristii Lica si Liviu, pe parcursul unei nopti obisnuite in Bucuresti. Actorii au creat personaje memorabile in film, conform aprecierilor publicului si criticilor, din distributie facand parte Alexandru Ion, Ronaldo Matsangos, Maria Popistasu, Victoria Raileanu, Monica Birladeanu, Madalina Stoica, Alex Mircioi, Vlad Ionut Popescu, Ana Maria Guran, Andi Vasluianu sau Cosmin Nedelcu (Micutzu). Cu o aparitie speciala a fost prezent si Spike (Paul Maracine), care semneaza coloana sonora a filmului.
Taximetristi este produs de Bold Film Studio alaturi de Tangaj Production si Avanpost Media si propune o noua reteta pentru finantarea si promovarea filmului romanesc, bazata pe filme comerciale de calitate, cu actori consacrati, care sa ofere in primul divertisment si care sa reapropie publicul local de filmul romanesc. De altfel, comedia a obtinut un scor ridicat de 7.8 deja pe IMDB, iar conform unui exit – poll realizat la iesirea din salile de cinema, 80% dintre spectatori au declarat ca recomanda cu siguranta prietenilor si apropiatilor vizionarea filmului. Comedia a creat un buzz puternic si un fenomen rar in randul productiilor romanesti, mai multi spectatori revenind in mod repetat sa vada filmul in cinematografe. De altfel, un elev din Bacau a vizionat filmul de nu mai putin de 12 ori.
Campania de promovare originala, unul dintre ingredientele de succes
Taximetristi a beneficiat, de asemenea, de o ampla campanie de promovare, la standarde internationale. Coordonata de grupul WOPA, campania de promovare a reprezentat un element esential in strategia filmului. O echipa de peste 30 de specialisti a lucrat pentru o perioada de patru luni, pentru a asigura vi-zibilitatea si promovarea productiei. Premiera filmului a fost cel mai mare eveniment din industria cinematografica din ultimii ani, reunind peste 1,500 de participanti si vedete la lansare.
Campania de promovare a fost completata de un afis – concept, creat dupa modelul filmelor occidentale, alaturi de doua serii de trailere care au starnit curiozitatea si interesul publicului. Si echipa de actori a fost de altfel implicata in strategia de promovare, filmand peste 20 de filme scurte dedicate promovarii Taximetristi. De asemenea, campania originala de comunicare in mediile digitale si social media coordo-nata de Fortuners, ce a presupus un dialog continuu intre actori si audienta prin intermediul mediului online, a avut o contributie majora la succesul filmului. Campania de promovare a mai beneficiat si de publicitate stradala si de promovare media, valoarea de piata a expunerii in media ridicandu-se la peste 300.000 de euro.