Stilul lui Taylor Swift

Cum creează hainele o imagine de miliarde

Taylor Swift folosește hainele ca un mijloc strategic de comunicare non-verbală pentru a-și menține imaginea în ochii publicului, păstrând un stil accesibil fanilor ei tineri și femei. Muzica și versurile ei creează o legătură apropiată cu aceștia, iar ținutele sale contribuie la menținerea acestui raport. Alegerea atentă a ținutelor, inclusiv integrarea hainelor mass market, subliniază intenția de a părea accesibilă și 'cea mai bună prietenă' a fanelor sale.

  • Taylor Swift folosește hainele ca un mijloc de comunicare non-verbală pentru a-și contura imaginea în fața publicului.
  • Hainele sunt o unealtă de comunicare non-verbală utilizată de vedete pentru a transmite mesaje și a crea o identitate de brand.
  • Taylor Swift menține o imagine accesibilă fanilor tineri, mai ales femei, prin alegerea unor ținute care includ și haine mass market.
  • Stilul vestimentar al lui Taylor Swift contribuie la poziționarea ei ca 'cea mai bună prietenă' a fanelor sale, păstrând legătura intimă creată prin muzica și versurile sale.
  • Hainele pot să ajute sau să saboteze o imagine publică puternică, dar Taylor Swift le folosește strategic pentru a rămâne relatable și apropiată de fani.

Numele lui Taylor Swift este pe buzele tuturor: îi este analizată muzică, îi sunt disecate versurile, îi sunt urmărite legăturile romantice și relațiile de prietenie. Un subiect prea puțin discutat, însă, este cel al ținutelor pe care le poartă. Spoiler alert: va fi cel puțin la fel de interesant precum toate cele enumerate mai sus. 

Am spus-o și o voi mai repeta: hainele pe care alegem să le purtăm comunică mult mai multe despre noi decât am putea crede. Iar în cazul lui Taylor Swift, una dintre cele mai populare personalități de pe glob la momentul actual, „persoana anului”, așa cum a investit-o revista americană Time în 2023, lucrurile nu stau deloc diferit. Stilul său și ținutele pe care opteze să le poarte nu sunt deloc alese la întâmplare, ci fac parte dintr-o strategie construită cu grijă, la un nivel mai înalt, menită să îi contureze o anume imagine în ochii publicului. Hai să descoperim împreună cum stau lucrurile de fapt. 

Hainele: cel mai puternic mjloc de comunicare non-verbală 

Un fapt care nu cred că vine ca o surpriză pentru nimeni este acela că, pe lângă funcția de bază de a ne acoperi și de a ne proteja corpurile, hainele posedă și o funcție de comunicare non-verbală. Dacă suntem conștienți de această funcție, cu siguranță putem să o și folosim cu îndemânare pentru a scoate la iveală (sau a ascunde) personalitatea noastră, felul în care gândim, lucrurile cu care ne identificăm, statusul pe care îl avem sau alte detalii despre noi. Persoanele publice, precum politicienii, vedetele sau artiștii, folosesc în special acest mijloc de comunicare non-verbală, evident cu ajutorul echipelor lor de styling. Poate nu au întotdeauna interviuri sau discuții de care să se folosească pentru a transmite un mesaj, așa că, în acest caz, aleg să comunice prin hainele pe care le poartă. De multe ori, ținutele contribuie la conturarea unei imagini coerente și la crearea unei identități de brand, ceea ce este de preferat în cazul unei persoane aflate în atenția publică și care se bazează pe asta. 

Revenind însă la subiectul principal al acestui articol, evident că și Taylor Swift face parte din această categorie despre care am povestit mai sus. Brandul său, pentru că deja nu mai putem vorbi despre o persoană, este unul dintre cele mai puternice și influente la ora actuală. 

Taylor Swift: „cea mai bună prietenă” a mea și a ta

Taylor și-a lansat albumul de debut (Taylor Swift) în anul 2006. Pe atunci, avea doar 17 ani și cânta despre subiecte perfect normale pentru această vârstă: prima dragoste, cum este să fii la liceu, prietenie sau iubire neîmpărtășită. Fanii ei, care au început să se numească „Swifties”, treceau și ei prin aceleași lucruri și situații, ceea ce a dus la crearea unei legături foarte intime. Contrar față de multe alte vedete, Taylor Swift s-a făcut remarcată și a câștigat afecțiunea fanilor săi prin a fi o persoană normală, care are aceleași trăiri pe care le avem cu toții - singura diferență fiind că le exprimă în versuri și în melodii catchy. 

Nu este un lucru secret faptul că majoritatea fanilor lui Taylor sunt femei și fete. Așadar, găsindu-și acum o nouă „prietenă” care le înțelege, care trece prin aceleași lucruri prin care trec și ele, care vorbește cu ele aproape în mod direct prin versuri, referințe la cultură pop sau glume, nu a mai durat mult până la a fi influențate și stilistic, în ceea ce privește hainele pe care vedeta le poartă. Fiind fete cu vârste tinere, stilul lor nu este foarte bine definit încă, așa că o fată care pare că este exact la fel că ele nu poate face decât să le inspire. Iar Taylor Swift este conștientă de asta. 

Cum spuneam și mai sus, încă de la început, Taylor și-a creat o imagine cu care fetele și femeile tinere se pot identifica extrem de ușor. Iar această senzație este întreținută și prin stilul vestimentar pe care vedeta îl are, prin hainele pe care le poartă. Deși Taylor Swift este, acum, miliardară, stilul ei încă a rămas, în mare parte, acela al unei fete de liceu/facultate, datorită unei strategii bine puse la punct prin care își dorește să rămână în continuare, “cea mai bună prietenă” a fanelor sale. 

Evident, nu toată lumea își permite să își cumpere cele mai noi piese de la branduri de lux. Și chiar și persoanele care au o situație financiară bună, nu au stiliști vestimentari la îndemână, așa că vor mai face și greșeli în outfit-urile lor. Ei bine, Taylor Swift se asigură că rămâne cu  o imagine ușor de atins integrând în ținutele ei haine mass market (precum Zara sau H&M) dar și purtând piese de la branduri de lux câteodată cu stângăcie. Ținutele ei nu sunt întotdeauna 100% perfecte din punct de vedere stilistic iar asta o ține la un nivel apropiat cu cel al restului “pământenilor”.



Concluzia? Hainele și stilul vestimentar sunt niște unelte puternice pe care putem să le folosim în avantajul nostru atunci când vrem să ne creăm o anume imagine sau să comunicăm un mesaj. Studiul de caz Taylor Swift ne arată indubitabil că obiectele de îmbrăcăminte pot să ajute sau, din contră, să saboteze chiar și o imagine de miliarde de dolari.

Foto: Getty Images