Am vorbit despre prima Academie de pedagogie digitală organizată în această vară de Teach for Romania, despre învăţământul hibrid şi educaţia conectată cu viaţa reală.
“Cu siguranţa luna septembrie va fi diferită, aşa cum arată perspectivele în acest moment. Noi ne aşteptăm la o combinaţie între învăţământul în sala de clasă şi conectarea cu copiii în mediul online”, a declarat Gabriela Dima.
Acesta spune că psihologic copiii au nevoie de relaţionare cu ceilalţi copii. “Ne pregătim pentru situaţia în care vom merge în online. Funcţionează după alte reguli învăţarea în online”.
În următoarele zile vor fi livrate 300 de kituri de învăţare la distanţă pentru copiii din 19 comunităţi rurale defavorizate în procesul de învăţare, iar în luna august profesorii pregătiţi de Teach for România vor merge la clasă, vor interacţiona cu 300 de copii şi vor preda. “Se vor simţi mult mai pregătiţi în septembrie, inclusiv în ceea ce înseamnă învăţarea în online”.
Este al 7-lea an în care Teach for România pregăteşte o nouă generaţie de cadre didactice care va merge în învăţământ. “Am alternat învăţarea sincron cu cea individuală, fără conectarea la internet”, a declarat Gabriela Dima.
Acelaşi model va fi aplicat şi pentru copii, care vor alterna partea de învăţarea sincron cu cea asincron, acasă, copiii având o serie de proiecte pe care le vor lucra în familie.
Gabriela Dima a punctat că învăţarea este colaborativă şi se întâmplă făcând. Iar profesorii Teach for România sunt învăţaţi să plece de la ceea ce copilul ştie şi poate să facă. “Explorezi şi construieşti, e o învăţare colaborativă”.
Profesorul Gabriela Dima spune că e important ca educaţia să fie scoasă din clasă şi conectată cu viaţa reală a copiilor.